KÖZÉRZET

6 ok, amiért a mandula egészségesebb, mint gondolnád - Érdemes minden nap beiktatni!

Ha azt mondjuk, hogy a mandula egészséges olyan, mintha megjegyeznénk, hogy az ég kék. Meg van azonban az esélye, hogy fogalmad sincs, valójában mennyi értékes tápanyagot rejt magában ez a kis mag.

Már egy 30 grammos adag mandula is 6 g fehérjét, 4 g rostot, 9 g egészséges többszörösen telítetlen zsírsavat tartalmaz, emellett fedezi a napi E-vitamin szükségleted 50%-át, és a magnéziumszükségleted 20%-át, csak hogy néhányat említsünk. Kiemelkedően magas a kalcium-, riboflavin- és niacin-tartalma, és az olajos magvak közül ebben található a legtöbb fehérje.

A mandulával tehát nagyon nehéz melléfognod, de fontos megjegyezni, hogy a különböző előállítás miatt nem feltétlenül egyezik meg a különböző fajták tápanyagtartalma. Akkor a legegészségesebb, ha a nyersen fogyasztod. A boltokban rengeteg különböző formájú és ízű mandula vásárolható, de ezekkel óvatosan kell bánnod, a magas nátrium- vagy hozzáadott cukortartalom miatt. 

Mint minden másban, a mértéktartás itt is kulcsfontosságú. Soha ne feledkezz el az ajánlott adagok betartásáról, ami a mandula esetében 30 gramm, kb. 23 darab. Egy maroknyi mandula mindig tökéletes tízóraira, de ne feledd, hogy a boltokban kapható mandulatejek már távolról sem ilyen egészségesek.
 

Tele van antioxidánsokkal

Az antioxidánsok közül is az E-vitaminban különösen gazdag. A testünk számára nagyon fontosak ezek az anyagok, mivel megvédenek a káros hatású szabadgyököktől. Az olajos magvak közül a mandula tartalmazza a legtöbb E-vitamint adagonként, ezzel elősegíti az egészséges haj és bőr fenntartását. Ráadásul, néhány kutatás szerint a szívbetegség kockázatát is képes csökkenteni.
 

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL