Kövesd friss cikkeinket RSS csatornánkon
DIVAT

75. éves a Levi Strauss&co. női farmere

Szerző:
Szabó Anna
A cég, amely feltalálta a blue jeans-t a dolgozó férfi számára, 1934-ben létrehozta az első női farmert a nyugat-amerikai tűzről pattant nők számára.A mai legforróbb trendek hűen tükrözik az első farmerek stílusát

 

75 évvel ezelőtt a Levi Strauss & Co. olyan kockázatot vállalt, mely örökre megváltoztatta a női divat irányát. 1934 őszén a cég bemutatta a “Lady Levi’s® jeans”-t amely a világ első kizárólag nőknek gyártott farmerja (www.womensjeans75.com). Az eredetileg férfi munkaruhának tervezett farmer mára a divat elengedhetetlen kellékévé vált az egész világon, a női farmerek vezető szerepet kapnak minden szezon farmer trendjeiben.

A Levi Strauss & Co. a farmert eredetileg a dolgozó férfi számára hozták létre 1873-ban, de ez a kategória a női farmer megjelenése óta lényeges változásokon ment keresztül. A mai új szabásvonalak, anyagok, kidolgozási újítások, melyet a női piac elvárásai vezérelnek, kimondottan azért lettek kifejlesztve, hogy kielégítse a nők igényeit és ízlését. Tény, hogy a női farmerek eladása 2000-ben túlszárnyalta a férfiakét, ezáltal a nők váltak a farmerek vezető vásárlóivá az Egyesült Államokban.

Dacára a női farmerek legkorszerűbb high-tech kidolgozási technikáinak, a mai legkedveltebb stílusok – a boyfriend és a skinny jeans – visszanyúlnak az eredeti Levi Strauss & Co. által tervezett farmerekhez.

Múlt évben berobbant a divat világába a boyfriend jeans, amikor divatot diktáló celebeket láttak Los Angeles utcáin férfi 501®-es farmert viselve. Amerika szerte gyorsan terjedt ez a trend, mely visszanyúlik egészen az 1900-as évekig, amikor nők azért hordtak férfi 501®-est, mert nem volt más választásuk. A mai női Levi’s® boyfriend jeans az egyik legkedveltebb stílus a piacon, nyugodt, egyenes fazonú, kényelmes viselet, különféle koptatással, melyet felhajtva és lehajtva is viselhetünk.

A Levi’s® skinny fit jeans a szezon másik kihagyhatatlan divatkelléke. Ezt a fazont eredetileg a Levi’s® márka 1960-ban hozta létre, a farmert újratervezték, hogy még lezserebb külsőt kölcsönözzön, karcsúsított szárakkal és divatos koptatásokkal.

“A Levi’s® márkának gazdag öröksége van a vad, független és igazi nőknek gyártott farmereket illetően – a nyugat-amerikai lázadó nőktől kezdve, akik először tették magukévá a férfi farmereket és inspirálták a női farmerkollekció megtervezését, egészen a mai mozivilág ikonjaiig” mondta You Nguyen, a Levi’s® alelnöke. “A nők igazán magukévá tették a farmert és ruhatáruk meghatározó eleme. Ma ugyanannyira elhivatottak vagyunk, mint 1934-ben, hogy remek fazonú farmereket tervezzünk, melyektől megállíthatatlannak érezhetik magukat a nők”

14 évvel az után, hogy a nők nemzetközileg elnyerték a szavazás jogát, 1934 szeptemberében megszületett a női farmer, amikor a Levi Strauss & Co. létrehozta a Lady Levi’s® jeans-t. Azoknak a nőknek tervezték ezt a vonalat, akik farmokon elkezdték hordani a férfi Levi’s® farmert női viseletként, ugyanis ekkoriban váltak közkedvelt vakációs céllá a vidéki farmok. Nem sokkal ezután igazi divathullámot indított el a keleti part női tagjai között egy 1935-ben megjelent egy újságcikk a farmokra járó turistákról, melyet egy olyan képpel illusztráltak, amin két nő szerepelt Lady Levi’s® jeans-ben.

“A Levi Strauss & Co. döntése, hogy létrehozzanak egy női Levi’s® farmer vonalat, óriási lépés volt abban az időben,” mondta Lynn Downey, a Levi Strauss & Co történésze. “A nadrág még mindig nem volt a női gardrób elfogadott része, főleg olyan típusú, amely amúgy férfi munkaruhaként volt elkönyvelve. Az előre tekintő nők számára a Lady Levi’s® vonal egy újfajta szabadságérzetet biztosított – annak ellenére, hogy ez az újonnan felfedezett liberalizáció nyugaton kezdődött, végül világjelenséggé vált.”

75 évvel az után, hogy a Levi Strauss & Co. létrehozta az első párt, a női farmerek lényeges fejlődésen mentek át. Azonban gyökereikben a modern női farmerek még mindig magukban hordozzák létrehozásuk korának nyomait, egészen az első darabig visszamenőleg. Napjaink kedvelt stílusai, merész és innovatív újraértelmezései az először 1930-ban kedveltté vált stílusoknak. Azok a nők, akik ma farmert hordanak, ugyanannyira megállíthatatlanok, mint azok a lázadó nők, akik először vettek fel Lady Levi’s® farmert.

A női farmer forradalma

• 1934 előtt: Nyugaton a nők elkezdték hordani férjük vagy testvérük Levi’s® 501®-es farmerjét, az első eredeti farmert 1873-ban hozták létre. Ez a nadrág elég erős volt ahhoz, hogy elbírja a gazdák kemény életét. Az eredeti nők által hordott Levi’s® 501®-es előre jelezte a jelenlegi “boyfriend” farmer sikerét.

• 1934: Létrehozták az első pár női farmert, a Lady Levi’s®-t. A 701-es tételszámot jelölték ki neki, hogy megkülönböztessék a férfi farmerektől (501-es tételszám), az eredeti nadrágokkal a farmokon dolgozó nőket célozták meg és több nyugati államban értékesítették.

• 1930-as és 1940-es évek: A közkedvelt agrárturizmus növekedésével a női farmerek eladása is emelkedni kezdett, a high-end ruházati üzletek, mint a Best & Co. és a H. Kauffman & Sons Saddlery Company azért forgalmaztak Levi’s® farmereket, hogy kielégítsék ezt az új igényt. A női farmerek a gombos változatról áttértek a cipzárasra.


• 1950-es évek: Szerte az Egyesült Államokban árulták a Lady Levi’s® farmereket, a férfi Levi’s® 501®-es farmer és a klasszikus farmerdzseki mellett.

• 1960-as évek: Viharos kulturális forradalom közepette, a farmer a női ruhatár legfontosabb darabjává válik. A farmer az ellenállás szimbóluma lesz, amelyet férfiak és nők egyaránt magukévá tesznek. A márka bemutat egy szűkebb fazonú farmert, a modern skinny jeans előfutárát. A stretch anyagú női nadrágok a tini lányok körében válnak kedveltté.

• 1970-es évek: A Levi’s® farmer sorozat széleskörű, divatos darabokat vonultat fel, beleértve az egyenes szárú farmereket és a felhajtott szárat. A trapéznadrág és a széles szár is kedvelt stílussá válik. Először mutatják be a női Levi’s® farmert a tengerentúlon.

• 1980-as évek: A Levi’s® bemutatja 1981-ben a híres 501®-es farmer női változatát. Alig két évvel később, 1983-ban bemutatja a női farmer koptatott változatát.

• 1990-es évek: A Levi’s® egy sor prémium farmert kínál, mellette pedig továbbra is széles választékban gyárt farmereket – így az 501®-est, az 550®-est, az 512®-est is.

• 2002: A Levi’s® piacra dobja a Super Low farmert nők számára, új magaslatokba repítve a trendeket.

• Ma: A Levi’s® továbbra is a női farmerek első számú eladója világszerte, és a legforróbb trendeket kínálja a 2009-es őszi és ünnepi szezonra a boyfriend és a skinny fit farmerek formájában.

A Levi Strauss & Co.-ról általában

A Levi Strauss & Co. a világ egyik legnagyobb márkás ruházatot gyártó cége, első a farmerruházatban és több mint 110 országban értékesít világszerte. A cég farmereket értékesít és tervez, szabadidő ruházatot és ehhez tartozó kiegészítőket férfiak, nők és gyerekek számára a Levi’s®, Dockers® és a Signature by Levi Strauss & Co.™ márka nevek alatt. A jelentések alapján a Levi Strauss & Co. nettó költségvetése 2008-ban 4,4 milliárd dollár. A brüsszeli székhelyű Levi Strauss cég európai, közel-keleti és észak-afrikai divízióját (LSEMA) helyi leányvállalatok alkotják, és engedéllyel rendelkezők és forgalmazók 65 országban árulják termékeit. 2008-ban az LSMA nettó bevétele 1.2 milliárd dollár volt. További információt a http://levistrauss.com oldalon olvashat.

 


 

Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL