KÖZÉRZET

6 ok, amiért a mandula egészségesebb, mint gondolnád - Érdemes minden nap beiktatni!

Ha azt mondjuk, hogy a mandula egészséges olyan, mintha megjegyeznénk, hogy az ég kék. Meg van azonban az esélye, hogy fogalmad sincs, valójában mennyi értékes tápanyagot rejt magában ez a kis mag.

Már egy 30 grammos adag mandula is 6 g fehérjét, 4 g rostot, 9 g egészséges többszörösen telítetlen zsírsavat tartalmaz, emellett fedezi a napi E-vitamin szükségleted 50%-át, és a magnéziumszükségleted 20%-át, csak hogy néhányat említsünk. Kiemelkedően magas a kalcium-, riboflavin- és niacin-tartalma, és az olajos magvak közül ebben található a legtöbb fehérje.

A mandulával tehát nagyon nehéz melléfognod, de fontos megjegyezni, hogy a különböző előállítás miatt nem feltétlenül egyezik meg a különböző fajták tápanyagtartalma. Akkor a legegészségesebb, ha a nyersen fogyasztod. A boltokban rengeteg különböző formájú és ízű mandula vásárolható, de ezekkel óvatosan kell bánnod, a magas nátrium- vagy hozzáadott cukortartalom miatt. 

Mint minden másban, a mértéktartás itt is kulcsfontosságú. Soha ne feledkezz el az ajánlott adagok betartásáról, ami a mandula esetében 30 gramm, kb. 23 darab. Egy maroknyi mandula mindig tökéletes tízóraira, de ne feledd, hogy a boltokban kapható mandulatejek már távolról sem ilyen egészségesek.
 

Nagyszerű hús helyettesítő

Akár elkötelezett vegetáriánus vagy, vagy csak néha tartasz egy-egy húsmentes napot a mandula mindig nagyon nagy segítségedre lesz a hús helyettesítésében. Remek választás, ha szabályozni próbálod az állati fehérjebeviteled. Az olajos magvak telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, ezek a „jó” zsírok. A növényi fehérjeforrás beiktatásával a telített zsírok fogyasztását is csökkenteni tudod.

Forrás: sheknows.com

 

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL