Kövesd friss cikkeinket RSS csatornánkon
SZÓRAKOZÁS

5 tipp, hogy minimális idő menjen el webshopunk logisztikájára

Szerző:
Szabó Anna
Amikor úgy döntünk, hogy az üzletünket egy webáruház formájában a világhálóra költöztetjük, egyszerre lehetünk izgatottak és túlterheltek is. Egy ilyen lépés temérdek teendőt varr a nyakunkba és ezernyi megoldandó kihívás elé állít minket. Cikkünkben olyan tippeket mutatunk, melyekkel a logisztikát teheted zökkenőmentessé, hogy emiatt már ne fájjon a fejed.

Miért fontos a megfelelő webshoplogisztika?

Akármilyen területen működik is a webáruházunk, egészen biztosan hatalmas versenyre és komoly konkurenciára számíthatunk. Márpedig a vásárlók szemében manapság a gyors és megbízható szállítás az egyik legfontosabb szempontnak számít. Ügyfeleink pillanatok alatt átpártolnak a versenytársakhoz, ha azt tapasztalják, hogy a mi webshopunkban a logisztika megbízhatatlan, döcögős és lassú.

Amikor pedig új ügyfeleket szeretnénk bevonzani, akkor is fontos szerep jut ennek. Sokkal nagyobb eséllyel választanak minket az érdeklődők, ha a webshopban élő és hiteles raktárkészlet-adatokat látnak, vagy ha a szállítási árak és lehetőségek kedvezők. Ha ez igazán jól működik a cégünknél, azt akár marketingcélokra is felhasználhatjuk, és a vállalkozásunk egyik fő USP-je (egyedi értékesítési tulajdonsága) lehet

A jól felépített rendszer ráadásul a saját és a kollégáink életét is megkönnyíti. Kevesebb panaszos ügyféllel kell foglalkozni, a visszáru mennyisége is csökken, és a napi munkaidőnk sem azzal megy el, hogy megpróbáljuk kibogozni a rosszul működő logisztika összegubancolódott szálait.

5 tipp, hogy minél gördülékenyebben működjön a logisztika

Ha szeretnénk a fent felsorolt előnyöket a mi vállalkozásunkban is megtapasztalni, érdemes szem előtt tartani és implementálni a működésbe az alábbi tippeket.

Építsük fel logikusan!

A legtöbb cégnél azért válik kaotikussá a logisztika, mert nincs mögötte egy jól átgondolt, logikusan felépített rendszer. Mielőtt tehát egyetlen lépést is tennénk, gondoljuk végig, hogy milyen szoftverekre, eszközökre és szakemberekre lesz szükségünk a szállítmányozáshoz. Mik lesznek a pontos lépések, ahogy a rendelésből kiszállított, átadott termék lesz?

Fontos, hogy a rendszerünk könnyen átlátható legyen, ahogy az is, hogy a webshopunk és a logisztikához használt szoftverünk között közvetlen kapcsolat legyen. Ehhez alighanem szükségünk lesz egy webfejlesztő segítségére is.

Bízzunk meg fulfillment szolgáltatót!

Elpocsékolt idő, temérdek munka, állandó idegeskedés, elégedetlen ügyfelek – ha nem értünk a logisztikához, alighanem ezek várnak ránk. De ugyan miért bajlódnánk mi magunk valamivel, amihez egyáltalán nem értünk? Nem járnánk jobban, ha valaki levenné a terhet a vállunkról és a saját kezébe venné ezt a területet?

Sok esetben erre igen a válasz, és ilyenkor érdemes elgondolkodni egy fulfillment partneren. Az erre szakosodott cégek képesek átvenni a teljes logisztikát, így nekünk ezzel a továbbiakban nincs dolgunk. A raktározástól kezdve a megrendelések kezelésén, a csomagoláson és a kézbesítésen át, egészen a visszáruig mindent helyettünk tartanak kézben.

Figyeljünk az ügyfélvisszajelzésekre!

Szinte mindegy, hogy mi mit gondolunk a logisztikánk minőségéről: a végső ítéletet az ügyfeleink fogják kimondani. Lehet, hogy szerintünk minden a legnagyobb rendben, közben viszont felhasználói szemmel súlyos hibák merülnek fel. Szerencsére semmibe nem kerül megkérdezni az ügyfeleket a tapasztalataikról. Ehhez a legjobb módszer egy kör e-mail, amiben arra kérjük a vásárlókat, hogy értékeljék a logisztikánkat. A visszajelzéseket dolgozzuk fel minél hamarabb, és nézzünk szembe őszintén a kritikákkal, javítsuk a hiányosságokat!

Automatizáljunk, ahol csak lehet

A logisztika kétségkívül időigényes feladat. Különösen igaz ez, ha mindent manuálisan szeretnénk csinálni. A jó hír az, hogy erre napjainkban már nincs szükség. A logisztikai folyamat számos lépését automatizálhatjuk az e-mailküldéstől a raktárkészlet-ellenőrzésen át a szállítmányok nyomon követéséig. Célszerű minél több automatizmussal dolgozni, mert egyrészt gyorsabbá és gördülékenyebbé teszi a logisztikát, másrészt sok-sok időt szabadít fel nekünk és a kollégáknak, amit más teendőkre fordíthatunk.

Használjunk ügyfélkapcsolat-kezelőt is!

A logisztika és az ügyfélkezelés kéz a kézben járnak, és nem elválaszthatók egymástól. Egy ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver (CRM) használatával egy helyen kezelhetjük minden egyes vásárlónk, érdeklődőnk minden adatát – és pillanatok alatt hozzáférhetünk bárhol, bármikor. Ez nagyban megkönnyíti, hogy mindig képben legyünk egy-egy ügyfél vagy akár üzleti partner aktuális státuszával.

A CRM-szoftverek ezen felül akár feladat- és határidőkezelésre is tökéletesen alkalmasak, sőt a korábban említett automatizmusok egy részét is megoldhatjuk ezekkel a programokkal.

A logisztika eszköz, nem cél

Mit akarunk ezzel mondani? Azt, hogy nem azért indítunk webshopot, hogy logisztikussá váljunk, és ezzel teljenek a napjaink. Egészen más a célunk, ezért érdemes minél előbb gördülékennyé tenni a logisztikai folyamatainkat, hogy az igazán fontos dolgokra koncentrálhassunk.

webáruház webshop logisztika
Szólj hozzá Te is!
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL