Miért fontos a megfelelő webshoplogisztika?
Akármilyen területen működik is a webáruházunk, egészen biztosan hatalmas versenyre és komoly konkurenciára számíthatunk. Márpedig a vásárlók szemében manapság a gyors és megbízható szállítás az egyik legfontosabb szempontnak számít. Ügyfeleink pillanatok alatt átpártolnak a versenytársakhoz, ha azt tapasztalják, hogy a mi webshopunkban a logisztika megbízhatatlan, döcögős és lassú.
Amikor pedig új ügyfeleket szeretnénk bevonzani, akkor is fontos szerep jut ennek. Sokkal nagyobb eséllyel választanak minket az érdeklődők, ha a webshopban élő és hiteles raktárkészlet-adatokat látnak, vagy ha a szállítási árak és lehetőségek kedvezők. Ha ez igazán jól működik a cégünknél, azt akár marketingcélokra is felhasználhatjuk, és a vállalkozásunk egyik fő USP-je (egyedi értékesítési tulajdonsága) lehet
A jól felépített rendszer ráadásul a saját és a kollégáink életét is megkönnyíti. Kevesebb panaszos ügyféllel kell foglalkozni, a visszáru mennyisége is csökken, és a napi munkaidőnk sem azzal megy el, hogy megpróbáljuk kibogozni a rosszul működő logisztika összegubancolódott szálait.
5 tipp, hogy minél gördülékenyebben működjön a logisztika
Ha szeretnénk a fent felsorolt előnyöket a mi vállalkozásunkban is megtapasztalni, érdemes szem előtt tartani és implementálni a működésbe az alábbi tippeket.
Építsük fel logikusan!
A legtöbb cégnél azért válik kaotikussá a logisztika, mert nincs mögötte egy jól átgondolt, logikusan felépített rendszer. Mielőtt tehát egyetlen lépést is tennénk, gondoljuk végig, hogy milyen szoftverekre, eszközökre és szakemberekre lesz szükségünk a szállítmányozáshoz. Mik lesznek a pontos lépések, ahogy a rendelésből kiszállított, átadott termék lesz?
Fontos, hogy a rendszerünk könnyen átlátható legyen, ahogy az is, hogy a webshopunk és a logisztikához használt szoftverünk között közvetlen kapcsolat legyen. Ehhez alighanem szükségünk lesz egy webfejlesztő segítségére is.
Bízzunk meg fulfillment szolgáltatót!
Elpocsékolt idő, temérdek munka, állandó idegeskedés, elégedetlen ügyfelek – ha nem értünk a logisztikához, alighanem ezek várnak ránk. De ugyan miért bajlódnánk mi magunk valamivel, amihez egyáltalán nem értünk? Nem járnánk jobban, ha valaki levenné a terhet a vállunkról és a saját kezébe venné ezt a területet?
Sok esetben erre igen a válasz, és ilyenkor érdemes elgondolkodni egy fulfillment partneren. Az erre szakosodott cégek képesek átvenni a teljes logisztikát, így nekünk ezzel a továbbiakban nincs dolgunk. A raktározástól kezdve a megrendelések kezelésén, a csomagoláson és a kézbesítésen át, egészen a visszáruig mindent helyettünk tartanak kézben.
Figyeljünk az ügyfélvisszajelzésekre!
Szinte mindegy, hogy mi mit gondolunk a logisztikánk minőségéről: a végső ítéletet az ügyfeleink fogják kimondani. Lehet, hogy szerintünk minden a legnagyobb rendben, közben viszont felhasználói szemmel súlyos hibák merülnek fel. Szerencsére semmibe nem kerül megkérdezni az ügyfeleket a tapasztalataikról. Ehhez a legjobb módszer egy kör e-mail, amiben arra kérjük a vásárlókat, hogy értékeljék a logisztikánkat. A visszajelzéseket dolgozzuk fel minél hamarabb, és nézzünk szembe őszintén a kritikákkal, javítsuk a hiányosságokat!
Automatizáljunk, ahol csak lehet
A logisztika kétségkívül időigényes feladat. Különösen igaz ez, ha mindent manuálisan szeretnénk csinálni. A jó hír az, hogy erre napjainkban már nincs szükség. A logisztikai folyamat számos lépését automatizálhatjuk az e-mailküldéstől a raktárkészlet-ellenőrzésen át a szállítmányok nyomon követéséig. Célszerű minél több automatizmussal dolgozni, mert egyrészt gyorsabbá és gördülékenyebbé teszi a logisztikát, másrészt sok-sok időt szabadít fel nekünk és a kollégáknak, amit más teendőkre fordíthatunk.
Használjunk ügyfélkapcsolat-kezelőt is!
A logisztika és az ügyfélkezelés kéz a kézben járnak, és nem elválaszthatók egymástól. Egy ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver (CRM) használatával egy helyen kezelhetjük minden egyes vásárlónk, érdeklődőnk minden adatát – és pillanatok alatt hozzáférhetünk bárhol, bármikor. Ez nagyban megkönnyíti, hogy mindig képben legyünk egy-egy ügyfél vagy akár üzleti partner aktuális státuszával.
A CRM-szoftverek ezen felül akár feladat- és határidőkezelésre is tökéletesen alkalmasak, sőt a korábban említett automatizmusok egy részét is megoldhatjuk ezekkel a programokkal.
A logisztika eszköz, nem cél
Mit akarunk ezzel mondani? Azt, hogy nem azért indítunk webshopot, hogy logisztikussá váljunk, és ezzel teljenek a napjaink. Egészen más a célunk, ezért érdemes minél előbb gördülékennyé tenni a logisztikai folyamatainkat, hogy az igazán fontos dolgokra koncentrálhassunk.
OLVASS TOVÁBB!
Így lehet maximális a nemzetközi költöztetés minősége
Nőként nem számít olyan könnyű feladatnak a költözés, mert a bevásárlást leszámítva nem a nehéz tárgyak cipelésére vagyunk bere...
SZÓRAKOZÁSÉrkezik a Temu konkurens Amerikában, itt az Amazon Haul
Minden 20 dollár alatt lesz....
SZÓRAKOZÁSNilu27: Az új csillag a hiperautók világában
Egy új játékos lépett a hiperautók exkluzív piacára, és lenyűgöző debütálásával minden szem rá szegeződik. A Nilu27 nem csupán ...
Erről a furcsa hobbiról még bizonyára nem hallottál: kik és miért szeretnek "larpolni"?
A larp, vagyis élőszereplős szerepjáték nem a közönség szórakoztatásáról szól, hanem arról, hogy magadnak teremts élményt....
SZÓRAKOZÁSTechno-buli is jár a dolgozóknak a Berlin melletti Tesla-gyárban
A Tesla gyárban technoclub is működik....
SZÓRAKOZÁSFelejtsd el a petrezselyemárulást! Lánybúcsú programok Budapesten
A lánybúcsú jó eséllyel az utolsó alkalom, amikor egy menyasszony még hajadonként, önfeledten jól érezheti magát barátnőivel. Hisze...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK