Miért fontos a megfelelő webshoplogisztika?
Akármilyen területen működik is a webáruházunk, egészen biztosan hatalmas versenyre és komoly konkurenciára számíthatunk. Márpedig a vásárlók szemében manapság a gyors és megbízható szállítás az egyik legfontosabb szempontnak számít. Ügyfeleink pillanatok alatt átpártolnak a versenytársakhoz, ha azt tapasztalják, hogy a mi webshopunkban a logisztika megbízhatatlan, döcögős és lassú.
Amikor pedig új ügyfeleket szeretnénk bevonzani, akkor is fontos szerep jut ennek. Sokkal nagyobb eséllyel választanak minket az érdeklődők, ha a webshopban élő és hiteles raktárkészlet-adatokat látnak, vagy ha a szállítási árak és lehetőségek kedvezők. Ha ez igazán jól működik a cégünknél, azt akár marketingcélokra is felhasználhatjuk, és a vállalkozásunk egyik fő USP-je (egyedi értékesítési tulajdonsága) lehet
A jól felépített rendszer ráadásul a saját és a kollégáink életét is megkönnyíti. Kevesebb panaszos ügyféllel kell foglalkozni, a visszáru mennyisége is csökken, és a napi munkaidőnk sem azzal megy el, hogy megpróbáljuk kibogozni a rosszul működő logisztika összegubancolódott szálait.
5 tipp, hogy minél gördülékenyebben működjön a logisztika
Ha szeretnénk a fent felsorolt előnyöket a mi vállalkozásunkban is megtapasztalni, érdemes szem előtt tartani és implementálni a működésbe az alábbi tippeket.
Építsük fel logikusan!
A legtöbb cégnél azért válik kaotikussá a logisztika, mert nincs mögötte egy jól átgondolt, logikusan felépített rendszer. Mielőtt tehát egyetlen lépést is tennénk, gondoljuk végig, hogy milyen szoftverekre, eszközökre és szakemberekre lesz szükségünk a szállítmányozáshoz. Mik lesznek a pontos lépések, ahogy a rendelésből kiszállított, átadott termék lesz?
Fontos, hogy a rendszerünk könnyen átlátható legyen, ahogy az is, hogy a webshopunk és a logisztikához használt szoftverünk között közvetlen kapcsolat legyen. Ehhez alighanem szükségünk lesz egy webfejlesztő segítségére is.
Bízzunk meg fulfillment szolgáltatót!
Elpocsékolt idő, temérdek munka, állandó idegeskedés, elégedetlen ügyfelek – ha nem értünk a logisztikához, alighanem ezek várnak ránk. De ugyan miért bajlódnánk mi magunk valamivel, amihez egyáltalán nem értünk? Nem járnánk jobban, ha valaki levenné a terhet a vállunkról és a saját kezébe venné ezt a területet?
Sok esetben erre igen a válasz, és ilyenkor érdemes elgondolkodni egy fulfillment partneren. Az erre szakosodott cégek képesek átvenni a teljes logisztikát, így nekünk ezzel a továbbiakban nincs dolgunk. A raktározástól kezdve a megrendelések kezelésén, a csomagoláson és a kézbesítésen át, egészen a visszáruig mindent helyettünk tartanak kézben.
Figyeljünk az ügyfélvisszajelzésekre!
Szinte mindegy, hogy mi mit gondolunk a logisztikánk minőségéről: a végső ítéletet az ügyfeleink fogják kimondani. Lehet, hogy szerintünk minden a legnagyobb rendben, közben viszont felhasználói szemmel súlyos hibák merülnek fel. Szerencsére semmibe nem kerül megkérdezni az ügyfeleket a tapasztalataikról. Ehhez a legjobb módszer egy kör e-mail, amiben arra kérjük a vásárlókat, hogy értékeljék a logisztikánkat. A visszajelzéseket dolgozzuk fel minél hamarabb, és nézzünk szembe őszintén a kritikákkal, javítsuk a hiányosságokat!
Automatizáljunk, ahol csak lehet
A logisztika kétségkívül időigényes feladat. Különösen igaz ez, ha mindent manuálisan szeretnénk csinálni. A jó hír az, hogy erre napjainkban már nincs szükség. A logisztikai folyamat számos lépését automatizálhatjuk az e-mailküldéstől a raktárkészlet-ellenőrzésen át a szállítmányok nyomon követéséig. Célszerű minél több automatizmussal dolgozni, mert egyrészt gyorsabbá és gördülékenyebbé teszi a logisztikát, másrészt sok-sok időt szabadít fel nekünk és a kollégáknak, amit más teendőkre fordíthatunk.
Használjunk ügyfélkapcsolat-kezelőt is!
A logisztika és az ügyfélkezelés kéz a kézben járnak, és nem elválaszthatók egymástól. Egy ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver (CRM) használatával egy helyen kezelhetjük minden egyes vásárlónk, érdeklődőnk minden adatát – és pillanatok alatt hozzáférhetünk bárhol, bármikor. Ez nagyban megkönnyíti, hogy mindig képben legyünk egy-egy ügyfél vagy akár üzleti partner aktuális státuszával.
A CRM-szoftverek ezen felül akár feladat- és határidőkezelésre is tökéletesen alkalmasak, sőt a korábban említett automatizmusok egy részét is megoldhatjuk ezekkel a programokkal.
A logisztika eszköz, nem cél
Mit akarunk ezzel mondani? Azt, hogy nem azért indítunk webshopot, hogy logisztikussá váljunk, és ezzel teljenek a napjaink. Egészen más a célunk, ezért érdemes minél előbb gördülékennyé tenni a logisztikai folyamatainkat, hogy az igazán fontos dolgokra koncentrálhassunk.
OLVASS TOVÁBB!
Érkezik a Temu konkurens Amerikában, itt az Amazon Haul
Minden 20 dollár alatt lesz....
SZÓRAKOZÁSNilu27: Az új csillag a hiperautók világában
Egy új játékos lépett a hiperautók exkluzív piacára, és lenyűgöző debütálásával minden szem rá szegeződik. A Nilu27 nem csupán ...
SZÓRAKOZÁSErről a furcsa hobbiról még bizonyára nem hallottál: kik és miért szeretnek "larpolni"?
A larp, vagyis élőszereplős szerepjáték nem a közönség szórakoztatásáról szól, hanem arról, hogy magadnak teremts élményt....
Techno-buli is jár a dolgozóknak a Berlin melletti Tesla-gyárban
A Tesla gyárban technoclub is működik....
SZÓRAKOZÁSFelejtsd el a petrezselyemárulást! Lánybúcsú programok Budapesten
A lánybúcsú jó eséllyel az utolsó alkalom, amikor egy menyasszony még hajadonként, önfeledten jól érezheti magát barátnőivel. Hisze...
SZÓRAKOZÁS10 híresség, akiknek valódi nevétől sokkos állapotba kerülsz
Egy német kisváros iskolai tanára úgy döntött, hogy becenevet ad tanítványának. A becenév végül a jövő egyik sztárjának - a Scoot...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK