Te még szívesen olvasol, vagy már csak scroll-olsz?
Teljesen megváltoztak a fogyasztói szokások, egyre kevésbé nyitottak sajnos az emberek a fajsúlyos cikkekre. Mindent szeretünk gyorsan, azonnal elfogyasztani, így vagyunk a hírekkel is, de akár a párkapcsolati olvasmányokkal és a divattal is. A legfrissebb generációk egyáltalán nem vevők már a mélyinterjúkra, vagy nagyon kevesen, megszokták, hogy ömlik rájuk az inger a közösségi médiából, szinte csak címekből és bevezetőkből, meg képekből szedik össze a tudást a világról.
Nem csoda, hogy Magyarországon is több nyomtatott magazin csökkentette a megjelenéseit, például haviról kéthavira, negyedévesre (JOY), vagy teljesen megszűntek (ÉVA). Valószínűleg néhány éven belül már csak néhány igazán markáns, és erős olvasó bázissal rendelkező lap fog fennmaradni (pl. Nők Lapja, Glamour).
A jövő a fogyasztásé és nem az olvasásé?
A fiataloknak már megszokott és kényelmes, hogy csak az online térből szerzik az infókat, emellett pedig komoly fogyasztói bázist is jelentenek a hirdetőknek. Online gyűjthetők a kuponok a JOY vagy Glamour-napokon, és jól felépített tartalommarketinggel az online divatmagazinok és csajos/pasis site-ok akár komoly bevételi forrást is szerezhetnek a megváltozott fogyasztói szokások által.
Már csak az a kérdés, valóban be fogjuk tudni áldozni a kézzel fogható, papír alapú, nyomdafesték illatú magazinokat a technológia oltárán, és végül csak a múzeumokban láthatunk majd ilyet?
Hogyan is működik a tartalommarketing?
Lehet, hogy most felgyulladt egy lámpa a fejedben, hogy ez a tartalommarketing a te webshopodnak vagy blogodnak is hozhatna sikert és eredményt. Ez így is van! Hiszen napjainkban, ha valaki információt, terméket keres, érdeklődik egy téma iránt, nagy valószínűséggel elsőre a Google keresőjébe fogja beírni, ami érdekli. Az a webshop, blog, cég vagy márka, amelyik informatív és releváns tartalmakkal a találati lista első helyezései közt tud megjelenni, az ingyen (és nem hirdetés által) szerez kattintásokat, amikből a jövőben lehet egy márkahű olvasó vagy vásárló is.
Egy rendszeresen vezetett blog által a te oldalad is a találati lista élére kerülhet, hiszen a tartalomgyártás kitűnő eszköz az ügyfelekkel és a vásárlókkal való kapcsolattartásra, és a piaci jelenlét erősítésére. Vagyis, ha van egy webshopod vagy terméked, érdemes mellé blog felületet indítani, ahol a termékedhez kapcsolódó érdekes és tudást gyarapító cikkeket publikálsz. A márka iránti hűség kialakulását elősegítheted a rendszeres tartalmak megjelenésével, amely újabb és újabb vásárlásokat fog majd eredményezni. Persze, ehhez nem árt, ha SEO szempontból is rendben vannak a szövegeid, hiszen a Google ezt is vizsgálja. Erre valók a marketing szakemberek.
Mi lesz akkor a divatmagazinok sorsa?
Egyértelműen természetesen nem lehet kijelenteni vagy megjósolni, hogy a nyomtatott sajtó el fog tűnni, és teljesen kiszorítja az online információszerzés. Azonban ha ez a mostani tendencia így halad, akkor erre jó esély van. A technológiai forradalom az elmúlt 10-20-50 évben szinte Star Trek léptékű volt, ki tudja, mi várható a közeljövőben!
Azok a generációk, akik ragaszkodnak a kézzel fogható, érezhető, szagolható betűkhöz, lassan eltűnnek. Az online tanítás térhódításával még akár a tankönyvek is eltűnhetnek, és a friss generációk valóban csak múzeumban találkoznak majd a papírral. De ki tudja, talán sikerül tovább örökíteni a papír alapú könyvek és magazinok szeretetét, élményét, és akkor a következő nemzedékek is igénylik majd. Az viszont biztos, hogy sokkal kisebb mértékben.
OLVASS TOVÁBB!
Így lehet maximális a nemzetközi költöztetés minősége
Nőként nem számít olyan könnyű feladatnak a költözés, mert a bevásárlást leszámítva nem a nehéz tárgyak cipelésére vagyunk bere...
SZÓRAKOZÁSÉrkezik a Temu konkurens Amerikában, itt az Amazon Haul
Minden 20 dollár alatt lesz....
SZÓRAKOZÁSNilu27: Az új csillag a hiperautók világában
Egy új játékos lépett a hiperautók exkluzív piacára, és lenyűgöző debütálásával minden szem rá szegeződik. A Nilu27 nem csupán ...
Erről a furcsa hobbiról még bizonyára nem hallottál: kik és miért szeretnek "larpolni"?
A larp, vagyis élőszereplős szerepjáték nem a közönség szórakoztatásáról szól, hanem arról, hogy magadnak teremts élményt....
SZÓRAKOZÁSTechno-buli is jár a dolgozóknak a Berlin melletti Tesla-gyárban
A Tesla gyárban technoclub is működik....
SZÓRAKOZÁSFelejtsd el a petrezselyemárulást! Lánybúcsú programok Budapesten
A lánybúcsú jó eséllyel az utolsó alkalom, amikor egy menyasszony még hajadonként, önfeledten jól érezheti magát barátnőivel. Hisze...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
ÁLLATI CUKISÁGOK