Te még szívesen olvasol, vagy már csak scroll-olsz?
Teljesen megváltoztak a fogyasztói szokások, egyre kevésbé nyitottak sajnos az emberek a fajsúlyos cikkekre. Mindent szeretünk gyorsan, azonnal elfogyasztani, így vagyunk a hírekkel is, de akár a párkapcsolati olvasmányokkal és a divattal is. A legfrissebb generációk egyáltalán nem vevők már a mélyinterjúkra, vagy nagyon kevesen, megszokták, hogy ömlik rájuk az inger a közösségi médiából, szinte csak címekből és bevezetőkből, meg képekből szedik össze a tudást a világról.
Nem csoda, hogy Magyarországon is több nyomtatott magazin csökkentette a megjelenéseit, például haviról kéthavira, negyedévesre (JOY), vagy teljesen megszűntek (ÉVA). Valószínűleg néhány éven belül már csak néhány igazán markáns, és erős olvasó bázissal rendelkező lap fog fennmaradni (pl. Nők Lapja, Glamour).
A jövő a fogyasztásé és nem az olvasásé?
A fiataloknak már megszokott és kényelmes, hogy csak az online térből szerzik az infókat, emellett pedig komoly fogyasztói bázist is jelentenek a hirdetőknek. Online gyűjthetők a kuponok a JOY vagy Glamour-napokon, és jól felépített tartalommarketinggel az online divatmagazinok és csajos/pasis site-ok akár komoly bevételi forrást is szerezhetnek a megváltozott fogyasztói szokások által.
Már csak az a kérdés, valóban be fogjuk tudni áldozni a kézzel fogható, papír alapú, nyomdafesték illatú magazinokat a technológia oltárán, és végül csak a múzeumokban láthatunk majd ilyet?
Hogyan is működik a tartalommarketing?
Lehet, hogy most felgyulladt egy lámpa a fejedben, hogy ez a tartalommarketing a te webshopodnak vagy blogodnak is hozhatna sikert és eredményt. Ez így is van! Hiszen napjainkban, ha valaki információt, terméket keres, érdeklődik egy téma iránt, nagy valószínűséggel elsőre a Google keresőjébe fogja beírni, ami érdekli. Az a webshop, blog, cég vagy márka, amelyik informatív és releváns tartalmakkal a találati lista első helyezései közt tud megjelenni, az ingyen (és nem hirdetés által) szerez kattintásokat, amikből a jövőben lehet egy márkahű olvasó vagy vásárló is.
Egy rendszeresen vezetett blog által a te oldalad is a találati lista élére kerülhet, hiszen a tartalomgyártás kitűnő eszköz az ügyfelekkel és a vásárlókkal való kapcsolattartásra, és a piaci jelenlét erősítésére. Vagyis, ha van egy webshopod vagy terméked, érdemes mellé blog felületet indítani, ahol a termékedhez kapcsolódó érdekes és tudást gyarapító cikkeket publikálsz. A márka iránti hűség kialakulását elősegítheted a rendszeres tartalmak megjelenésével, amely újabb és újabb vásárlásokat fog majd eredményezni. Persze, ehhez nem árt, ha SEO szempontból is rendben vannak a szövegeid, hiszen a Google ezt is vizsgálja. Erre valók a marketing szakemberek.
Mi lesz akkor a divatmagazinok sorsa?
Egyértelműen természetesen nem lehet kijelenteni vagy megjósolni, hogy a nyomtatott sajtó el fog tűnni, és teljesen kiszorítja az online információszerzés. Azonban ha ez a mostani tendencia így halad, akkor erre jó esély van. A technológiai forradalom az elmúlt 10-20-50 évben szinte Star Trek léptékű volt, ki tudja, mi várható a közeljövőben!
Azok a generációk, akik ragaszkodnak a kézzel fogható, érezhető, szagolható betűkhöz, lassan eltűnnek. Az online tanítás térhódításával még akár a tankönyvek is eltűnhetnek, és a friss generációk valóban csak múzeumban találkoznak majd a papírral. De ki tudja, talán sikerül tovább örökíteni a papír alapú könyvek és magazinok szeretetét, élményét, és akkor a következő nemzedékek is igénylik majd. Az viszont biztos, hogy sokkal kisebb mértékben.
OLVASS TOVÁBB!
4 kötelező okostelefon-tartozék
Ha van olyan eszköz, amelyen keresztül követhető, micsoda őrületes fejlődésen ment át a technológiai fejlődés a 21. században, akkor...
SZÓRAKOZÁSÖt dolog, amikről nem tudtad, hogy emberekről kapták a nevüket
Hány olyan tárgyat vagy fogalmat ismerünk a mindennapi életben, amelyek egy adott személynek köszönhetik a nevüket? Ez az öt példa megm...
SZÓRAKOZÁSOtthoni fogfehérítés natúr összetevőkkel? A Dr. Organic natúr szájápoló készítményeivel menni fog!
Azt, hogy kinek mennyire fehérek és ragyogóak a fogai, több tényező is meghatározza. Számít ugyan a genetika is, de legalább ekkora jel...
Tedd igazán nőiessé a telefonodat is!
A telefonod nem csak egy hasznos eszköz, hanem egy kifejezési mód is....
SZÓRAKOZÁS5 tipp, hogy minimális idő menjen el webshopunk logisztikájára
Amikor úgy döntünk, hogy az üzletünket egy webáruház formájában a világhálóra költöztetjük, egyszerre lehetünk izgatottak és tú...
SZÓRAKOZÁSVálasztanál otthonodul egy ódon, romos villát? - Isten hozott egy csodás, kísértetjárta világban!
Van az úgy, hogy nem mi választunk házat, hanem a ház választ minket. Így jár Karen White főhőse, Nola Trenholm, aki új életét New Or...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
EZT EL KELL OLVASNOD
ÁLLATI CUKISÁGOK