Te még szívesen olvasol, vagy már csak scroll-olsz?
Teljesen megváltoztak a fogyasztói szokások, egyre kevésbé nyitottak sajnos az emberek a fajsúlyos cikkekre. Mindent szeretünk gyorsan, azonnal elfogyasztani, így vagyunk a hírekkel is, de akár a párkapcsolati olvasmányokkal és a divattal is. A legfrissebb generációk egyáltalán nem vevők már a mélyinterjúkra, vagy nagyon kevesen, megszokták, hogy ömlik rájuk az inger a közösségi médiából, szinte csak címekből és bevezetőkből, meg képekből szedik össze a tudást a világról.
Nem csoda, hogy Magyarországon is több nyomtatott magazin csökkentette a megjelenéseit, például haviról kéthavira, negyedévesre (JOY), vagy teljesen megszűntek (ÉVA). Valószínűleg néhány éven belül már csak néhány igazán markáns, és erős olvasó bázissal rendelkező lap fog fennmaradni (pl. Nők Lapja, Glamour).
A jövő a fogyasztásé és nem az olvasásé?
A fiataloknak már megszokott és kényelmes, hogy csak az online térből szerzik az infókat, emellett pedig komoly fogyasztói bázist is jelentenek a hirdetőknek. Online gyűjthetők a kuponok a JOY vagy Glamour-napokon, és jól felépített tartalommarketinggel az online divatmagazinok és csajos/pasis site-ok akár komoly bevételi forrást is szerezhetnek a megváltozott fogyasztói szokások által.
Már csak az a kérdés, valóban be fogjuk tudni áldozni a kézzel fogható, papír alapú, nyomdafesték illatú magazinokat a technológia oltárán, és végül csak a múzeumokban láthatunk majd ilyet?
Hogyan is működik a tartalommarketing?
Lehet, hogy most felgyulladt egy lámpa a fejedben, hogy ez a tartalommarketing a te webshopodnak vagy blogodnak is hozhatna sikert és eredményt. Ez így is van! Hiszen napjainkban, ha valaki információt, terméket keres, érdeklődik egy téma iránt, nagy valószínűséggel elsőre a Google keresőjébe fogja beírni, ami érdekli. Az a webshop, blog, cég vagy márka, amelyik informatív és releváns tartalmakkal a találati lista első helyezései közt tud megjelenni, az ingyen (és nem hirdetés által) szerez kattintásokat, amikből a jövőben lehet egy márkahű olvasó vagy vásárló is.
Egy rendszeresen vezetett blog által a te oldalad is a találati lista élére kerülhet, hiszen a tartalomgyártás kitűnő eszköz az ügyfelekkel és a vásárlókkal való kapcsolattartásra, és a piaci jelenlét erősítésére. Vagyis, ha van egy webshopod vagy terméked, érdemes mellé blog felületet indítani, ahol a termékedhez kapcsolódó érdekes és tudást gyarapító cikkeket publikálsz. A márka iránti hűség kialakulását elősegítheted a rendszeres tartalmak megjelenésével, amely újabb és újabb vásárlásokat fog majd eredményezni. Persze, ehhez nem árt, ha SEO szempontból is rendben vannak a szövegeid, hiszen a Google ezt is vizsgálja. Erre valók a marketing szakemberek.
Mi lesz akkor a divatmagazinok sorsa?
Egyértelműen természetesen nem lehet kijelenteni vagy megjósolni, hogy a nyomtatott sajtó el fog tűnni, és teljesen kiszorítja az online információszerzés. Azonban ha ez a mostani tendencia így halad, akkor erre jó esély van. A technológiai forradalom az elmúlt 10-20-50 évben szinte Star Trek léptékű volt, ki tudja, mi várható a közeljövőben!
Azok a generációk, akik ragaszkodnak a kézzel fogható, érezhető, szagolható betűkhöz, lassan eltűnnek. Az online tanítás térhódításával még akár a tankönyvek is eltűnhetnek, és a friss generációk valóban csak múzeumban találkoznak majd a papírral. De ki tudja, talán sikerül tovább örökíteni a papír alapú könyvek és magazinok szeretetét, élményét, és akkor a következő nemzedékek is igénylik majd. Az viszont biztos, hogy sokkal kisebb mértékben.
OLVASS TOVÁBB!
Érkezik a Temu konkurens Amerikában, itt az Amazon Haul
Minden 20 dollár alatt lesz....
SZÓRAKOZÁSNilu27: Az új csillag a hiperautók világában
Egy új játékos lépett a hiperautók exkluzív piacára, és lenyűgöző debütálásával minden szem rá szegeződik. A Nilu27 nem csupán ...
SZÓRAKOZÁSErről a furcsa hobbiról még bizonyára nem hallottál: kik és miért szeretnek "larpolni"?
A larp, vagyis élőszereplős szerepjáték nem a közönség szórakoztatásáról szól, hanem arról, hogy magadnak teremts élményt....
Techno-buli is jár a dolgozóknak a Berlin melletti Tesla-gyárban
A Tesla gyárban technoclub is működik....
SZÓRAKOZÁSFelejtsd el a petrezselyemárulást! Lánybúcsú programok Budapesten
A lánybúcsú jó eséllyel az utolsó alkalom, amikor egy menyasszony még hajadonként, önfeledten jól érezheti magát barátnőivel. Hisze...
SZÓRAKOZÁS10 híresség, akiknek valódi nevétől sokkos állapotba kerülsz
Egy német kisváros iskolai tanára úgy döntött, hogy becenevet ad tanítványának. A becenév végül a jövő egyik sztárjának - a Scoot...
Adja meg születési időpontját!
VAGY
EZT EL KELL OLVASNOD
ÁLLATI CUKISÁGOK