KÖZÉRZET

6 élelmiszer, ami segíthet a hormonális egyensúly fenntartásában

Ami a hormonjainkat, illetve ami a stresszhez, az alváshoz, az emésztéshez, az anyagcseréhez, a bőr egészségéhez és az agy működéséhez való kapcsolatukat illeti, ritkán gondolunk az étkezésre. Ez pedig nagy hiba. Rengeteg olyan élelmiszer van, melyet érdemes beiktatni az étrendünkbe, mielőtt gyógyszerekhez nyúlnánk.

Az első lépés a hormonális egyensúlyunk eléréséhez a káros élelmiszerek eltávolítása az étrendünkből. Ezek pedig a feldolgozott élelmiszerek, a finomított cukrok, az alkohol, a koffein és a telített állati zsírok. Ezek ugyanis nagyban csökkentik a hangulatingadozást, valamint a depresszió, szorongás, fáradtság és ingerlékenység tüneteit. A hormonális egyensúly megtalálása szintén hozzájárul a mentális egészség, a boldogság és a koncentrációs képesség növeléséhez. Csökkenti továbbá a pattanások kialakulását, a hajhullást és a hőhullámokat.

A következő ételek nagyban hozzájárulnak a hormontermeléshez. Ezek az élelmiszerek megkönnyítik az emésztést és a tápanyagok felszívódását a bélben:
 

Sötétzöld leveles zöldségek

Azok a zöldségfélék, melyeknek sötétzöld levelük van, nagyban segítenek a gyulladások csökkentésében, továbbá csökkentik a kortizolszinet is. A zöldek növelik a szervezet vastartalmát, fokozzák az energiaszintet, és természetes antioxidánsként hatnak.
  

Szólj hozzá Te is !

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL