KÖZÉRZET

Íme, a légzési trükkök, melyekkel egy szempillantás alatt álomba merülhetsz

Hasznos lehet, ha a kellemetlen pillanatokban csukva tartod a szádat, és nincs ez másképp alvás közben sem – szó szerint. Az orron át történő légzés javítja az alvásminőséget. Most megosztjuk a kevésbé ismert trükköket, melyek segítik az alvást, ezáltal javítják a napod minőségét is.

Kezdjük azzal, hogy megértjük, miért rossz a szájon át történő légzés

A válasz egyszerű: az orrunk az egyetlen szervünk, amelyet kizárólag légzésre teremtettek. Szabályozza a légáramlást, szűri a levegőben található szennyeződéseket. A szájon át történtő légzés során védtelenné válunk az idegen anyagokkal szemben, ami fogszuvasodást és egyéb fogászati problémákhoz vezethet. Miközben az orrunkon veszünk levegőt, növeljük a melléküregek nitrogén-monoxid szintjét, ezáltal jobban alszunk, jobb memóriánk és erősebb immunrendszerünk lesz. Aki alvás közben a száján veszi a levegőt, gyakran horkol, gyakori a légzéskimaradás is.

Honnan tudod, hogy a szádon veszed a levegőt?

Lehet, hogy nem veszed észre, hogy horkolsz, de ha száraz szájjal, torokfájással ébredsz, valószínűleg ez az oka. A rossz reggeli lehelet szintén erre utalhat.

Fújd ki az orrod!

Eldugult orr esetén, automatikusan a szánkon vesszük a levegőt, ezért ügyelj arra, hogy tiszta orral feküdj le. Próbáld ki a forró zuhanyt, vagy a sós orrspay-ket, mielőtt szundikáláshoz készülődsz. A nap folyamán hidratálj, vagy használj párologtatót, hogy elkerüld az orrdugulást.

Ne aludj a hátadon

Noha a háton alvás derékproblémák esetén javasolt, mégis kerülni kéne ezt a pozíciót, ugyanis a feljebb említett légzéskihagyáshoz vezethet. Mikor mély alvási állapotba kerülsz, a száj, a nyelv és a torok izmai ellazulnak, ezzel elzárva a légutakat. 

Ragaszd be a szádat!

Tényleg! Ez a módszert, másnéven Buteyko módszert, Dr. Konstantin Pavlovich Buteyko fejlesztette ki, miközben a légzés és az egészségügyi állapot kapcsolatát vizsgálta. Az ötlet mögött rejlő logika egyszerű: ha megszakad az orr légzése, automatikusan kinyitod a szádat. A nap folyamán te irányítod a testedet, de alvás közben ez lehetetlen. Ha a szád teljesen el van zárva, az orr gyorsan alkalmazkodik, kitágulnak a légutak.

Extra: a jó légzéstechnika a gyors elalvásért

Ez a módszer a „4-7-8 módszer”, melyt Dr. Andrew Weil fejlesztett ki.
- Csukd be a szád, és szívd be a levegőt az orrodon, míg 4-ig számolsz
- Tartsd bent a levegőt 7 másodpercig
- Fújd ki a szádon 8 másodpercen át
 

Szólj hozzá Te is !

OLVASS TOVÁBB!

SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL