KÖZÉRZET

Az egészség 11 titka az ősi Indiából - Így hosszabbíthatod meg az életedet

Az ayurvédikus gyógyítás és az ősi India egészségmegőrző módszerei a leghatékonyabbak közé tartoznak a világon. Több ezer éve fennáll már gyakorlata, ezzel a legrégibb gyógymóddá vált. Ha alkalmazod az életedben a tanait, többé nem dönthetnek le a lábadról a betegségek, sőt, az életedet is meghosszabbíthatod.

1. Próbáld elkerülni azt, hogy alvás közben a fejed észak, a lábad pedig dél felé mutasson – minden más pozíció rendben van.

2. Reggelente a Nappal együtt ébredj! Ha este 10 körül lefekszel, nagy eséllyel ez sikerülni is fog.

3. Alkalmazz olajterápiát a hajad és a bőröd szépsége érdekében. Egy ayurvédikus olajkezelés lelassíthatja az öregedést, rugalmasabbá és fiatalosabbá teszi a bőrt, valamint gátat szab a túlzott faggyútermelésnek.

4. Étkezésed legyen kiegyensúlyozott, és tartalmazzon minél több zöldséget. Kerüld a gyorséttermeket és az alkoholt – az otthon párolt zöldségek és a víz sokkal inkább a hasznodra válik.

5. Fűszerezéshez használj kurkumát és sáfrányt, mert mindkettő belülről táplálja a kisugárzásodat.

6. Testápolóként használj kókuszolajat. Természetesen hidratálja a bőrt, és segít megőrizni rugalmasságát.

7. Végezz minél több légzőgyakorlatot, azaz Pranayamát, valamint a jógát és a meditációt vezesd be a mindennapjaidba. Sokkal összeszedettebb és nyugodtabb leszel tőlük.

8. Távolítsd el a lepedéket a nyelvedről. Nyilván nem ez a legszexibb elem a listán, de még a fogmosásnál is hatékonyabban távolítja el a baktériumokat. Ráadásul az ízlelőbimbóid is megszabadulnak a rájuk rakódott lepedéktől, így sokkal nagyobb élmény lesz az evés.

9. Ne csak használd a gyógynövényeket, fogyaszd is el őket. A kardamom, a kömény és a gyömbér például serkenti az emésztést, és csökkenti a puffadást.

10. A napi három étkezés közül az ebéd legyen a legnagyobb. Az emésztésed akkor működik a legjobban, amikor a Nap a legmagasabban jár, vagyis délután 1 óra körül. Nem azt mondjuk, hogy ilyenkor foszd ki a büfét, hanem azt, hogy ehhez mérten méretezd a reggelit és a vacsorát.

11. Ahelyett, hogy mindenbe egy rakás sót vagy cukrot szórnál, használd a 6 ayurvédikus ízt: keserű, csípős, savanyú, édes és sós. Ayurvédikus fűszerkeveréket is készíthetsz mustár, koriander, gyömbér, cayenne bors és fahéj összekeverésével.
 

Szólj hozzá Te is !
SZEMÉLYRE SZABOTT HOROSZKÓP

Adja meg születési időpontját!

VAGY

KÉREM AZ ELEMZÉST

HÍRLEVÉL